fredag 28. juli 2017

Hvordan går du? Monthly Makers Juli





Dette er mitt første imovietrailerprosjekt! På rulleteksten står det at "pappa" er med, men det er ikke riktig. Jeg glemte å fjerne "malteksten" skikkelig, og etter å ha eksportert den, og lasta den opp, oppdaga jeg feilen. "Pappa"  får bare bli stående...
Dette er slett ikke noe "skrytearbeid", men en spe start på å lære hvordan imovie virker. Her gjelder det som alltid å ha et godt forarbeide, noe jeg mangla siden dette ikke var planlagt, men et stunt en sen mandagskveld. Nå er det bare å utforske videre alle variablene av funksjoner.
Det er mange måter å gå på, og mange måter å beskrive det på. Elevene var litt usikre på hva å stubbe er.... Ikke rart for det vet vel ingen?

Det er bare en liten stubb å gå er eneste uttrykk i så måte!

En kombinasjon av ordene stabbe og subbe lar seg lett omskape til stubbe, men hvordan kombinere de to måtene å gå på, det er ikke så enkelt!
Her er litt gange-underholdning, klikk på bildet!





Her er en liste over en "håndfull", noen sære og noen vanlige, måter å gå på.
Kunne vært gøy om noen kan demonstrere for meg noen av de rare måtene å bevege seg på fra A til Å.
Søndag er det Blogger´s Sunday Walk  - og kanskje det hadde vært en idé å prøve ut nye måter å gå på da???
Ta en videosnutt og legg den ut på bloggen din... og kommenter på mitt innlegg søndag!



lange ut
flakke
flannere
halte
lunke
liste
luske
hanemarsjere
marsjere
rave
rangle
rusle
sjabbe
sjangle
snære
snike
snuble
smyge
sno
sprade
sprette
vandre
vakle
vimre
vimse
virke
virre
vralte
vrikke

Lista over inneholder 36 måter å gå på der s er første bokstaven av totalt 91, dvs  nesten 40%.
Merkelig at det skal være sånn... og til sammen begynner over halv parten på enten s ellet t, rettere sagt 61,5 %!


Les i morgen om hva BSW kan gjøre med deg på søndag!
Heng med... 
Mer info i fana over!

Normal gange, en gammel animasjon: 


Klikk

 Et skikkelig Fredrikstad-uttrykk er:
Bælmoro å jangle, tælle og vele.... på vollane!
I oversettelse: Skikkelig moro å tulle og tøyse, å gå og å surre og rote... på vollene!
Jeg tok turen til vollane i landets mest attraktive by å bo i!







Gör något du aldrig testat:
 skapa med en ny teknik
 skapa i ett ovanligt material
 skapa på en ny plats
 skapa i ett annat land
 skapa på ett annorlunda sätt
 skapa med ett nytt verktyg
 skapa med en vän
 skapa något på en kurs
 skapa något för Monthly Makers (ifall du aldrig testat det!)

…plötslig har du gjort något du aldrig testat. Då är det bara att fota, dela och länka i mitt bidrag mellan 20-28:e juli!

Traileren til dette innlegget er altså mitt bidrag til Monthly Makers denne måneden!


http://www.theglassberg.com/monthly-makers-juli/
http://www.beahallberg.se/2017/06/05/monthly-makers-juni/
Junibidragene

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.